Fifty Shades of Grey, H&M version

Alice Dellal och Karl Lagerfeld

Karl Lagerfelds nya favoritmodell, Alice Dellal, valdes för sin coola attityd och utstrålning till kampanjen för Chanels nya väskmodell Boy, plåtad av Lagerfeld själv tidigare i år.

Alice Dellal, Chanel Boy campaign


Alice Dellal i kampanjen för Chanel Boy


Nu syns hon i en kampanj för H&M:s senaste kollektion Divided Grey Concept som släpps idag, den 1 november.

H&M matchar säsongen med ett grått koncept som landar i utvalda butiker idag. Divided Grey är en återkommande kollektion som tidigare bara vänt sig till män. Kollektionen är precis som det låter väldigt grå, mörk och punkig (och har alltså, tack och lov, inget med Mr. Grey från Fifty Shades att göra). Nytt är att det nu finns plagg på damsidan bestående av långkjolar, skinnjackor, längre koftor, t-shirts med tryck och halsdukar. Stilen passar perfekt till den punkiga attityd som Alice Dellal utrstrålar och det är nog många som tilltalas av hennes råa uppsyn i kampanjen som påminner lite om den inspirerad av Lisbeth Salander.

H&M Divided Grey


Alice Dellal, H&M Divided Grey


Alice Dellal i kampanjen för Grey Concept, H&M


H&M Divided Grey


H&M, Divided Grey


H&M, Divided Grey


H&M, Divided Grey

Plaggen finns i utvalda H&M-butiker fr.o.m. idag den 1 november 2012.

Det här inlägget postades i köptips, modeller och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

6 svar till Fifty Shades of Grey, H&M version

  1. PGA skriver:

    Jag är fortfarande sur för att inte någon enda kedja kommer med ett par snygga skinnbyxor för män! Varför denna diskriminering?

  2. PGA skriver:

    Jag med Peter. Nu väntar vi med spänning på ditt inlägg Charlotte!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>